سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 ● أین الرجبیّون!؟ شنبه 85 مرداد 7 - ساعت 8:49 صبح - نویسنده: ارمیا معمر

(1)

   رجب ماهی است که در آن «ایمان» شکوفه می‌کند، در شعبان رشد می‌کند و در رمضان ثمر می‌دهد.

   قال رسول الله(صل‌الله‌علیه‌وآله): علیٌ حبه ایمان و بغضه کفر.

   هم شکوفه کردنش با علی(علیه‌السلام) است و هم ثمره‌اش!

   رجب ماه امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) است!

 

(2)

   قدرت که می‌گویند، یعنی این؛ که مرد به خانه‌ی ویران‌شده‌اش اشاره کند و بدون این‌که ذره‌ای ترس یا کمی اندوه و پشیمانی در چهره‌اش مشاهده کنی، با افتخار بگوید: «خانه‌ی من و تمام زندگیم فدای اسلام باد!»
   قدرت یعنی این؛ آن‌قدر با اطمینان باشی که دشمنِ وحشیِ خود را وادار کنی دو ماه جلوتر جنگ را آغاز کند تا تمام برنامه‌های قدرتمندترین ارتش دنیا را به‌هم بریزی!
   قدرت یعنی این؛ تنها با چند هزار سرباز و با نداشتن اسلحه‌های پیشرفته -نه فقط مقاومت کنی- که ارتش تا نوک دندان مسلح را که چندصد هزار سرباز آماده به رزم دارد از پای درآوری و پوزه‌ی کماندوهای پوشالی آن‌را که بازوانشان از ساق پای گران‌ترین فوتبالیست‌های دنیا هم گران‌تر است به خاک بمالی!
   و قدرت که می‌گویند یعنی این؛ در حالی‌که بسیاری از زنان دنیا حتی از سوسک هم می‌ترسند، دختر شش ساله‌ی لبنانی جنگنده‌های F16 را تحقیر کند و به همه‌ی انسان‌های جهان بگوید: «من از این بمب‌ها نمی‌ترسم! خدا سید حسن را حفظ کند!»
   بالاخره فرق است میان کسی که «یا علی» می‌گوید و انسانی که نمی‌گوید! این یک امر بدیهی است. با علی(علیه‌السلام) باشی، از قدرتمندترین مخلوقات خدایی. علی(علیه‌السلام) نداشته باشی، ضعیف‌ترین ضعفایی و ذلیل‌ترین اشقیاء.
   بی‌علت نیست که بیش از 60 سال جنگ و درگیری همه‌ی اعراب، (اگر نگویم کمتر) مساوی تنها یک ساعت کار سیّدِ حزب‌اللهِ لبنان است! آخر چرا!؟ دلیلش چیست!؟ خدا عالی‌ترین درجات را نصیبش کند! چندین سال قبل از منبر جماران بالا رفت و گفت: «دلیل شکست فلسطینی‌ها نداشتن ولایت است!» «ولایت علی ابن ابیطالب حصنی، فمن دخل حصنی، أمن من عذابی!» قدرت که می‌گویند یعنی این! می‌فهمی!؟ ای کاش این حقیقت را لااقل بیش از 900 میلیون (به اصطلاح مسلمانِ) غیر شیعه درک کنند! و بپذیرند و گردن نهند!
   و او امروز نشان داد ولایت چه می‌کند! ... بله! امام(رحمة‌الله‌علیه) زنده است و او هم‌چنان رهبر این امّت است. اگر امروز سید حسن ستاره‌ی درخشان جهان اسلام و عرب شده -دقیق‌تر بنگر- این نور خمینی کبیر است که او را درخشان کرده!
   ای کاش بعد از انقلاب هم کسی از امام سؤال می‌کرد «سربازان تو کجا هستند؟». تا باز پاسخ می‌شنیدیم «سربازان من در گهواره‌اند!». مگر این جوانان سرافراز، این شیران بی‌باک که نیت کرده‌اند به جهانیان بفهمانند «اسرائیل هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند!» سربازان روح‌الله نیستند؟ حتی اگر در ساعات آخر 13 خرداد 68 و حتی‌تر اگر الان از امام می‌پرسیدند «سربازان تو کجا هستند؟» من که می‌گویم سربازان امام همیشه در گهواره‌اند!! «خمینی روح خدا در کالبد زمان بود و روح خدا جاودانه است.»

 

(3)

   این روزها بازار خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلوزیونی از همه‌ی بازارها داغ‌تر است! حسابی ملت را بالا و پایین می‌کنند! هم خبرهای بد دارند و هم خبرهای مسرّت‌بخش و امیدوار کننده. اما در میان سیل خبرها و گزارش‌های دقیقه به دقیقه‌ی جنگ، بعضی اخبار حاشیه‌ای جالب توجه‌اند! داشتم روزنامه می‌خواندم؛ تندتند ستون‌های باریک روزنامه را پایین می‌آمدم؛ بندی که می‌خواندم اخبار تجاوزات و جنایات صهیونیست‌ها بود؛ من هم مثل همه‌ی شما حرص می‌خوردم و ناراحت می‌شدم؛ که ناگهان از شنیدن یک خبر خنده‌ام گرفت!

   [منابع امنیتی لبنان هم اعلام کردند که هواپیمای رژیم صهیونیستی دیروز یک کامیون حامل کمک‌های پزشکی و غذایی را که امارات متحده عربی به لبنان فرستاده بود، هدف قرار دادند.
   به گزارش خبرگزاری رویترز، در این حمله، کامیون حامل کمک‌های امارات منهدم و راننده سوری آن نیز کشته شد. دو نفر دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.]

   تو دلم گفتم: «این عربای بدبخت رو ببین! معلوم نیست چه‌قدر ریاکارانه برای شیعه‌های لبنان کمک فرستادن! خدا هم گذاشت تو کاسشون! همشو فرستاد هوا! بی‌چاره رانندَش! خدایا شکرت که جای حق نشستی! این جنگ، جنگ بین مظهر حق و مظهر باطله. معنی نداره این وسط کسایی که خودشون باطلن بخوان به حق کمکی بکنن! هیهات من الذله! خیلی کارِت درسته! دمت گرم! حتی راضی نشدی کمکای این شیخای بی‌غیرت دُبی که فکرشون از شکم به پایینه به دست نجیب‌ترین آدمات برسه! اونا فقط محتاج یاری تو هستن نه هیچ کس دیگه‌ای! پس خدایا خودت هم کفایتشون کن!»

   «این» هم خبر جالبی بود!

   راستی چرا هیچ کدامشان هیچ حرفی از مجاهدات شهید دکتر چمران و امام موسی صدر نمی‌گویند و یاد آن‌ها را زنده نمی‌کنند!؟ (شاید من ندیدم!)

 

(4)

   آخر پدر من! مگر شهر هرت است!؟ فکر کردی دنیا هرکی به هرکیه!؟ خیال کردی کار خدا حساب کتاب نداره!؟ خودش در قرآن گفته! إنَّ  الـْ ، باطِلَ ، کانَ ، زَهوقاً (اسراء/81) قانون خلقته! یک حقیقت انکار ناپذیر!
   حالا ببینم!؟ آیا از من خورده می‌گیرید اگر بگویم باطل به حبیب حق اهانت کرد و نابودی‌اش تسریع گردید!؟ الکی که امسال سال پیامبر اعظم(صل‌الله‌علیه‌وآله) نشده! قربونت برم! انگاری خیلی‌ها فراموش کردنا!

(این حرف‌ها را به شرطی می‌نویسم که انگ خرافاتی روی ارمیا نچسبانید:)
   «این یادداشت» را یادتان می‌آید؟ یادتان هست اول سال گفتم: «
نوشته‌ی زیر را با تأمل بخوانید و با حوادث تلخی که در سال گذشته روی داد مقایسه کنید و از خدا بخواهید تاریخ، مشابه ولی بهتر از این تکرار شود! (اخراج یهودی‌ها از مدینه) به امید نابودی هرچه زودتر صهیونیستهای جنایتکار.»؟ یادتان آمد کدام را می‌گویم؟ دیدید دعا نکردید!!؟ اگر دعا می‌کردید و خدا هم اجابت می‌کرد، نبایستی این همه خون بی‌گناه به زمین ریخته می‌شد. فکر نمی‌کنید این همه شیعه‌کـُشی دل امام زمان(عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را خون می‌کند!؟ البته چه کنیم؟ امسال غیر از سال پیامبر اعظم(صل‌الله‌علیه‌وآله) سالی هستش که با اربعین شروع شده! بزرگواران گروه فاطمیون یادشان می‌آید اول سال از قول بزرگی چه گفتم؟ «منتظر تازیانه باشید!» گویا همین‌طور شده و ادامه هم خواهد داشت!
   مگر جُرم حسین ابن علی(علیهما‌السلام) این نبود که فرزند علی(علیه‌السلام) بود؟ مگر نشنیده‌اید که علی گفتن سیلی خوردن دارد!؟ تازیانه خوردن هم دارد! و آیا امروز جز لعن و نفرین، عذاب و شکست برای دشمنان حسین ابن علی(علیهما‌السلام) چیزی باقی مانده است!؟

فـَـاسْـتـَـقـِـمْ کـَما اُمِرْت...

 

(5)

 اولین جلسه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه، روز سه شنبه 4/2/1380، با بیانات مهم رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای افتتاح شد. بعد از سخنرانی، هنگامی که ایشان در حال عبور از سالن کنفرانس بودند، آقای سید حسن نصرالله -دبیرکل حزب‌الله لبنان- از جایی برخاست و خود را به رهبر انقلاب رساند و دست ایشان را بوسید. به دنبال سید حسن نصرالله، دکتر رمضان عبدالله -دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین- نیز چنین کرد و سپس خالد مشعل -رئیس دفتر سیاسی حماس- و افراد دیگری از حضار به آن‌ها پیوستند و هر یک به نحوی، به رهبر انقلاب ابراز ارادت کردند و از ایشان قدردانی نمودند. دو روز بعد، به دیدار سید حسن نصرالله رفتم و با او به گفت‌وگو نشستم. او درباره این که چه چیز باعث شد در آن اجلاس رسمی، در برابر رهبر انقلاب خم شود و دست ایشان را ببوسد، گفت: «من این کار را عمداً و البته با کمال اخلاص انجام دادم. علت این بود که امسال، رسانه‌های جهانی مرا «مرد سال» نامیده و در کشورهای عربی نیز عنوان «موفق‌ترین رهبر جهان عرب» را به من اختصاص داده‌اند. من از این القاب و عناوین خشنود نشده‌ام؛ ولی در این جلسه مهم که جمعی از سران نهضت‌های اسلامی و شخصیت‌های سیاسی کشورهای اسلامی حضور داشتند و صحنه‌ها مستقیماً توسط تلویزیون، در جهان پخش می‌شد، این کار را انجام دادم؛ تا به همه کسانی که مرا می‌شناسند، بگویم: من سرباز رهبر انقلاب هستم.» این کار سید حسن نصرالله نشان از عظمت مقام معظم رهبری دارد؛ عظمتی که سبب شد رهبر حزب‌الله لبنان، آن هم در برابر دید رؤسای کشورهای عربی، دست معظم‌له را با اخلاص ببوسد.

 

(6)

   میلاد کوچک‌ترین امام حاضر در واقعه‌ی کربلا، امام محمد ابن علی ابن حسین ابن علی(علیهم‌السلام) بر همگان مبارک و شهادت پدربزرگ امام زمان(عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، امام علی ابن محمد الهادی(علیهم‌السلام) تسلیت باد!

 

(7)

   زمان پیامبر اسلام(صل‌الله‌علیه‌وآله) که عوام الناس نمی‌توانستند از زبان مبارک حضرتش بشنوند: «ای مردم! رجب ماه علی است!» به خاطر همین شنیدند: «مردم! رجب ماه خداست!» (!؟!؟!؟) این را من و تو باید بفهمیم! بی‌علت نبود که دیوار کعبه شکافته شد و بیش از 1400 سال هنوز اثرش باقی مانده و همه می‌دانند این شکاف در چه روز و ماه و سالی و برای چه کسی ایجاد شده است!

رجب نهری در بهشت ...
از شیر سفیدتر ... از عسل شیرین‌تر ...

أین الرجبیّون!؟

 

* * *

 

حرف آخر:

بگو یاعلی با زندگی صفــا کن!
بگو یاعلی هر گره‌ای رو وا کن!

 

 

حیدر مدد      

 


 

نظرات شما ( )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمعه 103 فروردین 10

d
خانه c
d سجل c
d
نامه رسون c


خانه‌ی دوست کجاست!؟


به ذره گر نظر لطف بوتراب كند /// به آسمان رود و كار آفتاب كند


همسر مهربان
عرفه (حسین آقا)
عمداً (مهدی عزیزم)
مختصر (روح‌اله رحمتی‌نیا)
ترنج
راز خون (سجاد)
مشکوة
لب‏گزه
دیاموند

 


ارمیا نمایه

امام مثل بقیه نبود. با همه فرق می‌کرد. امام مثل هوا بود. همه آن ‌را تجربه می‌کردند. به نحو مطبوعی، عمیقاً آن ‌را در ریه‌‌ها فرو می‌بردند. اما هیچ‌‌وقت لازم نبود راجع به آن فکر کنند. هوا ماندنی است. امام دریا بود. ماهی حتی اگر نهنگ هم باشد، درکی از خارج آب ندارد. امام مثل آب بود. ماهی‌‌ها به‌‌‌جز آب چه ‌می‌دانند؟ تمام زندگیشان آب است. وقتی ماهی از آب جدا شود، روی زمین بیفتد، تازه زمینی که آرام‌تر از دریاست، شروع می‌کند به تکان‌خوردن. ماهی دست و پا ندارد! وگرنه می‌شد نوشت که به ‌نحو ناجوری دست و پا می‌زند. تنش را به زمین می‌کوبد. گاهی به اندازه طول بدنش از زمین بالاتر می‌رود و دوباره به زمین می‌خورد. علم می‌گوید ماهی به خاطر دورشدن از آب، به دلایلی طبیعی، می‌میرد. اما هر کس یک بار بالا و پایین پریدن ماهی را دیده باشد، تصدیق می‌کند که ماهی از بی‌آبی به دلایلی طبیعی نمی‌میرد. ماهی به‌خاطر آب خودش را می‌کشد!

ارمیا / رضا امیرخانی


نوشته‌های قبلی
هفتای‌اول( بهمن83 تا آذر84 !!!)
هفتای‌دوم( آذر84 تا بهمن84)
هفتای‌سوم( بهمن و اسفند84)
هفتای‌چهارم(فروردین‏واردیبهشت 85)
هفتای‌پنجم( اردیبهشت و خرداد 85)
هفتای‌ششم( خرداد و تیر85)
هفتای‌هفتم( تیر و مرداد85)
هفتای هشتم(شهریورتاآبان85)
هفتای نهم( آبان 85 تا آخر 86)
هفتای دهم(بهار،تابستان و پاییز87)
هفتای یازدهم(اسفند87 تا مهر88)

 


آوای ارمیا


 


جستجو در متن وبلاگ


 


کل بازدیدها: 307087
بازدید امروز: 9

بازدید دیروز:20


اشتراک در خبرنامه
 
با ارسال فرم فوق می‌توانید از به‌روز شدن وبلاگ باخبرشوید.